24/06/2011

ReviEw : KL Gangster



Poster KL Gangster


Malam semalam aku, chipmunk dan kawan tempat praktikal dia pergi tengok citer KL Gangster nie kat Mines. Dah lama keluar dah citer nie, tapi kitorang baru pergi tengok. T_T

Nasib baik la aku baru habis exam. Kalau tak, tak dapat la tengok sekali. Ok. Tak payah merepak banyak2, kat bawah nie Trailer KL Gangster yang di ambil kat YouTube :




Trailer KL Gangster

Kalau tengok tajuk filem nie pun, dah tahu dah citer serius. Dah nama pun gangster kan? Ok. Nie ada sinopsis pendek. Citer nie mengisahkan beberapa group gangster yang ada kat KL nie yang berebut kawasan. Diorang nie akan buat apa sahaja untuk duit. Ada seorang mamat nie yang berlakon sebagai Malek (Aaron Aziz) yang dah insaf nak jadi gangster lepas kene tangkap dengan polis.

Dia masuk pun sebab Shark (Shamsul Yusof) yang tikam dia dari belakang. Lepas tu, adalah konflik2 cerita nie yang mana group2 gangster nie nak Malek balik ke dunia penuh kegelapan. Lepas tu pulak......... Korang tengok la sendiri kepada sesiapa yang tak tengok lagi. Tak best la klau aku citer sampai habis. Tu bukan sinopsis pendek dah. ^^




Aaron Aziz sebagai Malek





Shamsul Yusof sebagai Shark


Pendapat aku tentang cerita nie keseluruhan menarik la. Ada lah beberapa improvement dalam industri perfileman kita. Cerita ini memang cerita yang serius yang mana banyak suasana tegang. Maksud aku, bila tengok tu suspen, rasa macam tertekan je..

Tapi cerita nie diseimbangkan dengan sedikit komedi yang mana mengurangkan stress penonton yang tengok citer nie. Watak Zizan dalam citer nie sebagai Fadhil. Fadhil nie watak yang cukup penting dalam citer nie walaupun wataknya minor je. Memang menjadi la lawak yang dia buat. (pada hal aku memang peminat Zizan pun). ^^





Ada part tembak menembak tu, (bukan semua la) darah yang terpancut2 tu macam over pulak aku tengok. Pada hal kene tembak kat tangan je pun. Yang aku puji teknik dalam cerita nie, masa diorang dok berlawan. Macam watak Malek yang selalu bergaduh tu, nampak real je aku tengok. Daya tarikan cerita nie bagi aku adalah dari segi teknik berlawan dan jalan cerita yang agak jelas. Overall rating cerita nie 8.0 over 10. ^^


Screenshot KL Gangster :










Gambar : Pak Cik Google

Video : Youtube - Xanseviera93

9 comments

6/24/2011 07:01:00 pm

@Azeanthy Paiman

hehe.. =)

6/24/2011 08:47:00 pm

bui byk dgr org cakap cerita ni best..huhu..lom sempat nk g tengok lagilah

6/25/2011 01:24:00 am

tok ada fight ngn 'dunya gangster' dh.

6/25/2011 07:26:00 am

Dgr citer bestkan..2minggu jer dh RM11 juta..
tp ktorg mmg x dpt nntn kat pwgm..kena tunggu CD kuar..nntn kat rumah jer.. ;)

6/25/2011 09:26:00 am

@Bui Idzra Ryn

kak bui, mun sempat klak g la nangga.. =)

6/25/2011 09:26:00 am

@LiLy @ MumMyQiStInA

xpe, lebih baik lambat dari x tengok langsung kan? =)

6/25/2011 05:18:00 pm

gANGSTER2 yg encem cis!

6/25/2011 05:21:00 pm

@Liyana Zahim

btol btol btol. hehe

6/25/2011 08:30:00 pm

@mael

hehe.. taw xpe. :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...