19/12/2014

Kenduri Sana Sini Part IV : Selamat Pengantin Baru Kakak HR!

Tak berapa nak sihat beberapa hari ni so hold dulu story mory kenduri kendara. Ada lah kakak comel yang sorang tu dah tanya bila nak update cerita kenduri. Cerita di Perak sudah, Melaka pun sudah, KL lagi lah sudah dan kali ini kita story part meronggeng ke Pahang pulak. Kali ini wedding officemate jugak dan melengkapkan kisah jalan-jalan pergi kenduri Iolls untuk tahun ini. Next kita tunggu tahun depan pulak. 

Konvoi 3 buah kereta dengan titik pertemuan di Tol Gombak. Janji pukul 8 pagi tapi biasalah janji yang nan hado bila pukul 8 pagi I sempat lagi breakfast makan kuih karipap tiga biji di Petronas berdekatan sambil tunggu kakak-kakak dua buah kereta lagi sampai. Jam lambat sejam agaknya, pukul 8 janji, pukul 9 baru gerak. 

Destinasi yang dituju agak ke dalam jugak bila tak ada maknanya nak berGPS dan Waze pulak bengong bila line bagai chipsmore. "Turn left, turn right, recalculating, reroute". Kureng asamboi. 


Sesat tak usah cerita lah. Memang 360 darjah confirm! Last-last hampir 1 petang baru sampai ke destinasi, Felda Purun di daerah Bera, Pahang. Macam biasa, sampai-sampai terus melantak. Kebulur kaedahnya. 

Pengantin lelaki dah sampai tapi sempat lagi bergambar



Bukan main pelamin Kakak HR ada butterfly bagai

Selamat pengantin baru dan tahniah Kakak HR. Semoga sentiasa berbahagia di samping suami tersayang, sehingga ke anak cucu. Er cuti cuti jugak, payroll bulan 12 jangan lupa. Kemudian baru honeymoon sakan ye. Ehem. 

Geng-geng Mak Kucing, Kakak Kucing. Meow!

Pergi balik sesat barat bila GPS dan Waze tak boleh guna. Sesat ke Felda sebelah jadinya. Nampak sangat zaman sekarang manusia terlalu bergantung dengan teknologi. Itu lah hebatnya orang dulu-dulu. Redah dan redha je. 

Lepas kenduri, Iolls sambung sesi jelajah dan meronggeng di sana sini. Cuti-cuti Malaysia yang tak berapa nak cuti. Er, yang itu cerita dalam entri lain lah. I ni bab melencong merepek merapu ni number satu. Nanti entah ke mana ceritanya. 

p/s : Jauh perjalanan luas pemandangan. 

4 comments

12/19/2014 09:29:00 am

pengilan sakan ktk aisha..ktk pun turn bila gik?ehem...

12/19/2014 11:49:00 am

hahah..amboi sempat lagi kutuk janji2 melayu..biasa la tu kennn..

p/s:merah menyala lipstik kakak HR u ols...hehehe

12/19/2014 11:46:00 pm

Seronoknya bila dpt pergi kenduri kwn² kan.. Lagi² yg jauh²..sesat² tu yg boleh jd kenangan yg payah nak lupa.. Hehehe

12/20/2014 12:06:00 pm

xhbis dgn kenduri hendaknya ye...hehe...
amboi smpai ke pahang tuuu

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...