01/05/2015

Pizza Hut Signature Series

Bulan ni, alhamdulillah ada rezeki lebih sikit. Makanya, semalam ajak En. Barney dinner date kononnya nak belanja. Nak ke area Shah Alam? Memang tak lah, Ke Subang Jaya, puihhh sangkut jammed lah jawabnya. Atau ke Damansara? Ha, yang itu tempat jammed paling mengarut. So last sekali, ke Pizza Hut sebelah rumah je lah. Sebab bila fikir balik, kalau nak pergi jauh-jauh pun, petang sebelum cuti panjang ni confirm jammed yang tidak boleh dicerna oleh minda.


Dah lama tak datang singgah makan di Pizza Hut rasanya. Semalam sampai-sampai, oh ada pizza baru pulak, the Signature Series. Oh kalau ada yang baru, so apa kata kita try je lah kan. 


Menurut staff yang attend weolls time tu, katanya tepung yang digunakan untuk Signature Series ni sama dengan kuantiti tepung yang digunakan untuk pizza personal pan. Cuma dalam bentuk segi empat yang bersaiz regular. 

Order set Signature Series for 2 pax. Macam biasa lah, ada soup of the day, pizza begitu lah. Cuma bezanya, ada dua pizza. Untuk topping Signature Series ni ada lima pilihan semuanya. 

Barbecue Bang - Chicken, Mushroom, Red Onion with Barbecue Sauce

Fisherman's Catch - Tuna, Crabstick, Pineapple with Thousand Island

Bila baca komen di FB Pizza Hut, ramai yang complaint kata tak sedap. Nipis sangat, keras and masin. Nipis tu memang nipis lah. kalau I tak dengar apa yang staff tu bagitau masa weolls order, I pun akan bising kata pizza tu nipis. Keras? Okay lah untuk orang normal tak sakit gigi. Masin? Nope. Okay je pun.

Signature Series. Not bad lah cuma nipis sangat and kita rasa tak puas nak makan. Bijak sungguh percaturan di situ. Tapi katanya 3 cheese blend, tapi celah mana entah cheese nya tu. 

p/s : Nipis pun still tak berjaya nak habiskan jugak.

4 comments

5/01/2015 09:43:00 am

igt nk try .... ti pizza ni mmg muak sikit kan..sepotong pun dh kenyang hehe

5/01/2015 11:34:00 am

dah lama tak makan pizza...akak suka yang tebal rotinya :-))

5/01/2015 04:55:00 pm

saja dinipiskan utk utg lebih kot . kan dah gst ... klu ikut resepi asal pizza from itali , mmg dohnya nipis je aka x de yis ... sis klu mkn piza suka yg ada nenas . tak cepat muak ...

5/04/2015 11:18:00 am

pasai tu lebih prefer piza brand lain tuuh..hehe =p

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...