18/07/2014

Berdusta dan Berbohong

Daripada Mughirah bin Syu'bah r.a, 

"Sesungguhnya Rasulullah SAW melarang menyebarkan berita bohong (yang bersumberkan 'katanya dan katanya'), iaitu mengatakan sesuatu yang belum tentu kebenarannya dan belum diselidik terlebih dahulu"

(Hadis Riwayat Bukhari Muslim)

Note to self. (sumber : Google)

p/s : Lewat malam tadi dikejutkan oleh whatsapp Blogger Azlan Strider kat group #BloggerGilaHashtag. Terus buka dan baca. Live Report : Malaysian Airlines Flight MH17.

12 comments

7/18/2014 10:27:00 am

salam. nice sharing..betul tu sy setuju..

p.s sy pun terkejut dengan berita yg tak disangka tu..
al-fatihah dan salam takziah buat semua keluarga penumpang MH17

Poor them. It's a shocking news. Al fatihah.

7/18/2014 11:18:00 am

aku pun dapat berita menerusi wasap tgh malam semalam psl kes MH17 nih.

7/18/2014 12:26:00 pm

#PRAY4GAZA #PRAY4MH17

http://khairamir.blogspot.com/2014/07/kami-nangis-bersamamu-ghazzah.html

7/18/2014 12:58:00 pm

Kakkkk ecahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

7/18/2014 02:52:00 pm

yup..lebih baik berdiam..

7/18/2014 04:09:00 pm

peringtan buat ika jgak :)

salam jumaat..

7/18/2014 08:35:00 pm

setuju sangat dengan aisya...daripada kita cakap benda yang tak baik and tambah saham dosa..lebih baik kita diam je..

7/18/2014 11:27:00 pm

lebih baik diam dr berkata2 yg tak betul.kan?

:)

7/19/2014 10:39:00 am

betul. jangan memandai bercerita yang tak sepatutnya. banyak sangat dah fitnah zaman sekarnag.

7/19/2014 10:42:00 pm

Berdiam itu lebih baik.. :)

Sedih sangat2 dgn kejadian yg menimpa MH17..Al-fatihah & takziah buat keluarga mangsa..

7/20/2014 12:23:00 am

yup...kena dgr dri pihak yg sebetulnye bru buat penilaian..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...