25/07/2014

Iftar @ Pak Usu Steamboat, Shah Alam

Hari selasa lepas, kakak-kakak office ajak berbuka sama. Lagipun kononnya nak buat farewell jugak buat dua orang yang akan berhenti minggu ni. Yang sorang tu memang rapat dengan Iolls, yang sorang lagi sama company cuma branch lain-lain tapi member kakak-kakak ni jugak. 

Pada asalnya fikir dua tiga kali jugak, nak pergi atau tak. Tapi sebab petang tu dapat confirmation letter dari boss, mood baik makanya terus on je. I sebagai yang paling muda dan yang paling comel haruslah ikut je ke mana kakak-kakak office ni nak berbuka di mana kan. 

Pak Usu Steamboat

Akhirnya Pak Usu Steambot yang terletak di Seksyen 13, Shah Alam menjadi destinasi berbuka puasa kali ini. Itupun plan asal nak ke Citta Mall. Nak buat reservation, penuh pulak. 

Mushroom comel tu memang hotstuff betul. 

Sementara menunggu waktu berbuka, sempat juga curik snap-snap

Kakak HR merangkap Kakak Sulung harusla bagi makan adik-adik yang kebulur ni.

Yang tak bestnya kat sini sebab pilihan tak banyak sangat. I ni bab steamboat memang kurang. So hari itu I melantak kuih-kuih dan buah-buahan. Itupun tak banyak sangat pilihan yang ada. Dan yang paling kecewa part ice cream. Cuma ada ice cream jagung dan coklat! Itu pun nan hado. Ice cream coklat memang tinggal kerak saja lah. Puas I tunggu bila nak refill ice cream. Memang jangan harap. Sampai balik gitu jugak lah ice cream nya. Tak ada kacang, chocolate rice, marshmallow dan yang sewaktu dengan nya yang uolls boleh tabur-tabur atas ice cream. Ice cream mentah semata-mata. I ni dah lah hantu ice cream. Sekali tengok fridge ice cream, menangis. Dan laksa nya pulak tak berapa nak menyengat sangat lah. Biasa-biasa saja. Harga pun Officemate I bagitau dalam RM30 seorang. Sebab I bayar RM32 hari tu. Haruslah topup sikit untuk mereka yang diraikan. 

Grill pun ada jugak tau. Tapi staff Pak Usu Steamboat yang akan prepare. Tak sure pulak kaedahnya macam mana, tapi uolls cuma perlu tunggu je. Dan yang paling I suka adalah kemudahan surau ada disediakan di Tingkat 1. Lepas solat maghrib boleh turun dan sambung balik sesi mengunyah. 


Awal entri tadi kan Iolls ada bagitau ini bersempena dengan farewell dua orang staff di company Iolls kerja ni. Sempat pulak diorang ni tempah-tempah kek. Nasib baik lah Giant Seksyen 13 tu dekat je. 


Yang sebelah kiri tu memang rapat dengan I. Alahai balik raya nanti mesti sunyi je. Tak ada teman bergosip dan bergelak sakan. Sedih tetiba. Apapun, wishing them all the best and good luck di tempat baru nanti!

Pak Usu Steamboat
Alamat : Jalan Snuker 13/29, Seksyen 13Shah AlamSelangor, Malaysia

Kalau uolls nak cari Pak Usu Steamboat ni senang saja. Berdekatan dengan Stadium Shah Alam, Giant Seksyen 13 dan juga Acapella. I tak reti nak bagi direction sangat. Sebab baru first time juga datang area ni. Pusing-pusing area ini memang sure akan jumpa. Tapi kalau uolls tahu kedai Pecal Lele Lela lagi senang, confirm akan jumpa Pak Usu Steamboat di seberang jalan. 

p/s : Esok dah boleh berbuka di rumah. Dengan family dan si bulus gebus Cik TengTeng dan Abang E'el. Yippe!

3 comments

7/25/2014 04:10:00 pm

Alahaiii sedap betul mushroom tu. Hish aisya ni.

7/25/2014 08:16:00 pm

Waa.. meriah ye.. ais krim mentah pun jadi laa.. :3 original maaa xD

7/29/2014 11:37:00 pm

beshnyer..lama xmam steambot..aummm

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...