11/12/2015

Kucing Dan Gaya Tidur

Sedia maklum, kucing dan tidur berpisah lah tiada. Macam kucing Ioll, si Caramel tu. Tidur sehari suntuk pun dia mampu. Dengan syarat, tak ada siapa yang kacau. Tapi kalau dah namanya manusia bukan boleh tengok haiwan bulus bulus yang comel begini buat aksi yang super duper comel especially time tidur. Confirm datang menganggu. Tak gitu? Hiks. 


Tidur dengan pelbagai aksi, dengan pelbagai gaya yang macam macam ada tu. Itu memang mengundang. Mengundang apa? Mengundang geram! Tapi uolls tau tak yang setiap gaya dan aksi tidur kucing tu ada maksudnya tersendiri? 


“Please stop playing with my toes while I’m asleep.”

Hiks. Betul jugak kot. I paling suka geletek geletek tapak kaki kucing time kucing tengah tidur. Macam best aje. 


“I trust you completely.”

Caramel paling suka tidur begini. Trust? Harapkan pagar, pagar makan padi lah. Time begini lah best untuk geletek dan gigit perut yang penuh lemak tepu itu. 


“I want you to think I love you, but I’m really just gross.”

Atas baju kotor tak pernah lagi lah, so maksudnya kucing Iolls bukan lah kucing pengotor. Ehem. Lagipun siapa yang campak baju kotor merata kan? Harus lah campak terus dalam laundry bag. Cuma satu je lah yang I hangin dengan Oreo. Paling suka melompat masuk dalam bakul baju bersih yang belum dilipat. Baru je lepas ambik baju kering di jemuran, sesaat kemudian sedap aje dia lompat masuk dalam bakul sambil jilat bulus bulus yang putih bersih itu. Kucing oh kucing!


“We love each other more than we love you.”

Time tidur Oreo dan Caramel sangat berbeza. Sebab tu lah I tak nampak lagi kejadian di atas ini berlaku. Mana taknya, Caramel yang sentiasa tidur manakala Orea pulak yang senantiasa berjaga. Kucing hyperaktif kan. 


Hei! Cekcinya awak.

Macam macam gaya, macam macam definisi dan macam macam cara untuk manusia menginterpretasikan gaya tidur seseekor kucing itu. Boleh jadi begini, boleh jadi begitu. 

Tapi kan kalau time kucing tidur ni, kita ready aje lah camera. Mesti boleh snap pelbagai aksi yang mencuit hati. Betul tak?

p/s : Nenek tanya, ada ke kucing pendek telinga. Oh adalah, tu Caramel. 

5 comments

12/11/2015 10:14:00 am

Comelnye kucing...

12/11/2015 08:34:00 pm

Hahaha comel..ajiesyi suka tido dlm bilik air.why? Owh..maybe dia hot huhu

12/11/2015 10:35:00 pm

Hye oreo dan caramel..bila tengok aksi kucing tidur boleh senyum sendiri..

12/15/2015 04:01:00 pm

macam2 gaya si comel tu. geram nak pegang pun ada

12/26/2015 11:12:00 am

comelnya.. kak aiza selalu cemburu tengok kucing tidur, mesti lena walau di mana pun melentok.. hehe..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...