29/05/2011

Review --> Pirate of the Caribbean : The Stranger Tides




Semalam kitorang pergi tengok citer nie kat Alamanda, Putrajaya. Kira midnight movie la. Hehe.. Si chipmunk nie yang excited sangat nak tengok citer nie. Maklumlah dia kan peminat Johnny Deep. (Opss.. terkantoi pulak aku nie taw dia nie peminat Johnny Deep) ^^ Seperti entry yang lepas, [baca SINI kalau tak tahu] hari nie aku nak review sikit pasal cerita nie. Walaupun aku tak pandai nak buat preview, but i do my best. ^^

Ok. First of all, nie trailer Pirate of the Caribbean : The Stranger Tides





Watak-watak utama dalam citer nie :

Johnny Deep sebagai Jack Sparrow

Penelope Cruz
sebagai Angelica Malon

Kavin McNally
sebagai Gibbs

Sam Claflin
sebagai Phillip

Astrid Berges-Frisbey
sebagai Syrena

Ian McShane
sebagai BlackBeard








Cerita nie sangat jelas motif dia. Maksud aku, dari awal cerita nie berpegang pada satu motif je iaitu nak pergi ke 'Telaga Awet Muda'. Dalam Pirate of the Caribbean : The Stranger Tides nie jugak, banyak komedi yang tak disangka. Terutamanya watak utama cerita nie, Johnny Deep. Kalau tak percaya korang pergi tengok sendiri. Haha.. Lawak la cerita nie. Tapi kalau part serius tu, memang serius la. Banyak jugak unsur-unsur suspen yang diterapkan.








Aku rasa kalau korang memang tak ikut jalan cerita Pirate of the Caribbean yang lepas, korang tetap boleh paham. Pada pandangan aku la. Secara overall cerita nie tersangat la best. Hehe.. Aku bagi rating 8.0 la. Aku rasa korang memang tak rugi la kalau nak tengok cerita nie. Jadi kepada sesiapa yang tak tengok lagi, pergi la tengok cepat2. Kalau korang nak tahu, cerita Pirate of the Caribbean : The Stranger Tides nie dilanjutkan tayangan di pawagam selama seminggu lagi.




Johnny Deep




Angelica Molan




Syrena




Phillip dan Syrena




6 comments

5/30/2011 07:30:00 pm

dah ada kat Mesia ke? eiii..tak sabarnya anak2 akak nak tengok..nanti nak kirim CD kat family if depa nak mai sini end of this year..

5/30/2011 08:00:00 pm

tak sempat nak g tengok..huhu..

MINDA ... TEMPAT SETIAP PERKARA YANG KITA NAK BUAT BERMULA...

5/30/2011 09:35:00 pm

@Nor

dah2..
19hb hari tu kalau tak silap.. akak ade katne jugak ni? :)

5/30/2011 09:56:00 pm

@NasZ

boleh je nk download.. :)

5/31/2011 02:31:00 pm

wah...nak tengok jugak la...jhonny deep kot..minat gilas..:)

5/31/2011 06:46:00 pm

@nurathirahkaman

g la tengok.. hehe

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...