12/06/2014

Spontaneous Thursday : Senyum Bukan Susah Pun

Sistem barter.
Saya senyum.
Anda senyum.
Dia senyum.

Itu sudah mencukupi.

Kita senyum. 
Awak masam. 
Ruginya bukan pada saya.
Paling tidak saya sudah bersedekah.
Bukankah senyum itu sedekah?

Kucing pun pandai senyum, takkan manusia tak boleh kot.

p/s : Tak faham dengan manusia yang tak pernah nak senyum balik kat kita padahal setiap kali bertembung kita pasti akan hadiahkan senyuman yang paling ikhlas. Yes, memang tak pernah sekalipun bersembang. Tapi itu bukan alasan untuk bermasam muka sesama manusia. Kita cuba bertegur sapa, dia pulak menyombong. Bukan sekali dua, tapi setiap kali. Mungkin itu cara dia untuk berkenalan. 

11 comments

6/12/2014 09:03:00 am

senyum lah senyumlah ahai cik mek molek..kan kan geram tgk org muka masam :)

6/12/2014 09:50:00 am

Comelnyaaa kucing ni senyum.

6/12/2014 11:09:00 am

senyuman nya mahal kali aisya..heehe

6/12/2014 02:43:00 pm

Salam..betul :( rasa mcm ko dah kenapa xreti nak balas senyum???? hehe

6/12/2014 03:41:00 pm

Pyka pnah kna mcm nie . Kita senyum dekat org tuh tapi dia buat bodo je . Padahal senyum tuh tak payah bayar pon . Senyumkan sedekah . Tuh pon payahkan .

6/12/2014 05:56:00 pm

apa yg saya tau bila kita senyum ni, dia menurunkan tekanan darah dn menghilangkan stress. banyak kebaikan bila senyum ni :)

6/12/2014 11:07:00 pm

salam.. =)

yup.totally agree

6/13/2014 10:15:00 am

Camne nak senyum? Cikgu tak ajar dulu..muahahaha

6/13/2014 11:34:00 pm

fikir positif...dia tak ada gigi sbb tu yang segan nak senyum kot...hehehe

6/14/2014 02:00:00 am

k.shida kat mna2 pn senyum ^_______^

6/14/2014 04:13:00 am

mungking jugak kan kak aisya.
pelik betul yg tak suka senyum.
bila baca ni kan,
qila terus teringat muka sorang tu.
ya allah bengkek hati ini allah je yg tahu . gila betul.
org senyum semanis yg mungkin dia jeling je.

eh eh.
sabor jelah.
hihi.
bukan sekali , dua tapi lebih!

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...