05/09/2013

Spontaneous Thursday : Jangan Bising


Buat apa canang satu dunia
Kalau hanya mendatangkan hasad dengki sesama manusia
 Tutup mulut, tutup telinga
tinggalkan mata dan juga minda
Biar akal mentafsir segala
Bukan mulut yang sekadar petah berbicara

p/s : Ini bukan madah mahupun puisi, cuma apa yang bermain di fikiran. Tiada kaitan dengan mana-mana individu yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Sekian harap maklum. 
 

32 comments

9/05/2013 08:42:00 am

tau takpe :D

9/05/2013 09:27:00 am

SALAM..

betul! setuju 100%!!

9/05/2013 09:55:00 am

yes, sokong! :D

9/05/2013 10:15:00 am

ok..mun senyap :p

9/05/2013 12:54:00 pm

kadang-kadang kita sekadar nak berkongsi..tapi ada pula yang tersalah sangka dan fikir yang bukan bukan

9/05/2013 02:11:00 pm

diam diam sudah.. kann.. :)

9/05/2013 02:20:00 pm

ada nak bunuh org ke? hehehe...

9/05/2013 02:20:00 pm

Mulut nilah punca semuanya..sbab tu kat akhirat mulut ditutup.,

9/05/2013 04:09:00 pm

bermakna kata-kata tu aisya..

9/05/2013 04:48:00 pm

@syuk shusuke

shhhh.. jgn bising. hiks

9/05/2013 04:48:00 pm

@Cik Yaya

XD

9/05/2013 04:48:00 pm

@sha (chirp chirp)

hehe :D

9/05/2013 04:48:00 pm

@Cik Mun

ehh??

:P

9/05/2013 04:49:00 pm

@puteri kasih

betul tu sis.. niat nk berkongsi tp org yg PHD ni ada kt mana2.. lebih baik senyap je.. T_T

9/05/2013 04:49:00 pm

@Chic Na

yeahh.. betul

9/05/2013 04:50:00 pm

@aswadz

well, no one plans a murder out loud right? hehe

9/05/2013 04:52:00 pm

@Bahrain Ramlan

sebab tu la selagi kita diberikan peluang untuk bernafas kita kena sentiasa jaga hati, jaga mulut, jaga semuanya.. kan? :)

9/05/2013 04:52:00 pm

@Mizz Aiza (Dunia Kecil)

thnks kak aiza.. :)

9/05/2013 05:24:00 pm

setuju sangat!

9/05/2013 05:48:00 pm

betul2 setuju sgt. mcm la dorg xwat salah hhuhu

9/06/2013 12:38:00 pm

wauw...hebat...:)

9/06/2013 01:01:00 pm

so true :)

9/06/2013 03:35:00 pm

betol2! :D

9/07/2013 07:04:00 am

Teringat lagu iklan nescafe

buka mata
bukalah minda
jauh di hati
kau kan mengerti

9/07/2013 10:46:00 pm

kdg2x niat kita lain tp org lain fikir lain...keep away or keep quiet?choose maybe...

9/08/2013 10:18:00 pm

@azizah :)

hehe..

9/08/2013 10:18:00 pm

@Nadya Dyana

hmmm. tu la kan..

9/08/2013 10:18:00 pm

@IbuNoey

hebat? hehe

9/08/2013 10:18:00 pm

@Cik Itah@RRP

:)

9/08/2013 10:19:00 pm

@Mieza Jhaa K

mcm tak penah tgk pulak.. jarang tgk tv.. hehe

9/08/2013 10:19:00 pm

@ayut

tengok org jugak kot.. huhu

9/08/2013 10:22:00 pm

@Sally Yatiey

hhehe.. XD

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...