13/02/2014

Spontaneous Thursday : Kereta Besar Kereta Kecik

Mentang-mentang kereta aku manual,
Mentang-mentang kereta kau auto.
Hon membuta tuli,
Ikut suka tanpa peduli.

Mentang-mentang kereta aku kancil,
Mentang-mentang kereta kau Audi,
Megah diri,
Sampai lupa signal kanan kiri,

Bayar kereta mahal tapi signal jadi perhiasan buat apa?
Ada baiknya sedekah duit bayar kereta mahal tu dekat rumah anak yatim.
Dapat jugak pahala.

Ehsan pakcik google
Mode : stress

32 comments

2/13/2014 08:13:00 am

kadang2 org yang kereta besar ni berlagak tak hingat... akak pun nyampah...

2/13/2014 09:44:00 am

Sabar eh kak aisya..

2/13/2014 12:02:00 pm

Terbaik. =)

ZH Blogger

2/13/2014 04:25:00 pm

sabar yee kak :)

memang dalam hidup ni , kita mesti akan jumpa orang yang berlagak . mungkin dorang lupa , harta tu Allah pinjam kan je .

2/13/2014 05:41:00 pm

kali byk gilak perhiasan dlm ya..nya konpius bah..nak ne mok di tekan..haha

2/13/2014 09:12:00 pm

pemandu yang tidak berhemah. -_-

2/13/2014 09:50:00 pm

kalau ubah ni rasanya macam lagu awi rafali. haha. >.<":

2/13/2014 10:05:00 pm

tu diaa geram nampak.. cerdik kata jadilah pemandu yg berhemah..hehe

2/13/2014 10:52:00 pm

@Farah Waheda Wahid
tau takpe kak. siap boss kawan sy cakap. makin besa kereta makin kecik pemikiran. hmmm

2/13/2014 10:52:00 pm

@Sally Yatiey
nang dah sabar dah tok. grr
hahaha

2/13/2014 10:52:00 pm

@Ahmad Zaki
hehehehe

2/13/2014 10:53:00 pm

@Super Girl
betul tu. nak mendongak langit aje, yg dipijak dilupakan. hmm

2/13/2014 11:05:00 pm

@Yumida Huda
kali juakkkk.. geram jak ehhh..

2/13/2014 11:05:00 pm

@asha hana
kan. hmmm

2/14/2014 11:12:00 am

terlalu canggih kereta sampe siktauk ne signal dah. hehe

2/14/2014 12:29:00 pm

kadang2 x tgk jenis kereta pun. org yg bawak kereta kecik pun kadang2 lebih kurang gak perangai.

2/14/2014 02:35:00 pm

Owg kaya memang kedak ya sis. Sabar jark kitak.

2/14/2014 04:01:00 pm

huhu..
biasala kan...
kita yg bwk kete kecik ni sabo je..

2/15/2014 10:00:00 am

selalu juga akak terkena dengan kereta besar ni.. harap kereta je besar dan berjenama mahal, tapi tak tahu ikut undang-undang..

2/15/2014 06:07:00 pm

Stress jammed ke ap ni aisya..hihi

2/15/2014 11:11:00 pm

@syuk shusuke
celah mana pulak lagu awi rafael nya tu? haha

2/15/2014 11:12:00 pm

@azizah :)
betul. tak kira lah apa status kita, datuk atau tan sri atau punya syarikat juta2 sekalipun kalau di jalan raya tak perlu nak meninggi diri sangat. hmm

2/15/2014 11:13:00 pm

@Trish Natasha
nang pun. haha. dah lupa ada signal dah.

2/15/2014 11:13:00 pm

@aswadz
betul2. cuma situasi sy ni gitu lah. duduk area org kereta2 besar terpaksa lah bersabar. hmmm

2/15/2014 11:14:00 pm

@Isabel Diaz
yala. tp sik semua juak kedak ya, ada yg humble jak. sikda mok gya gilak eh.

2/15/2014 11:14:00 pm

@Cik Yaya
tau takpe. ni belum masuk lori lagi ni.

2/15/2014 11:15:00 pm

@Mizz Aiza (Dunia Kecil)
itu lah kak. nak kurang ajar pun signal tu bagi lah. kalau mcm tu tak kisah jugak.

2/15/2014 11:16:00 pm

@ayut
bukan stress jammed tapi stress dngn attitude driver.

2/18/2014 09:49:00 am

sy rasa kereta audi tu set signal asing2 kot dgn kereta..mgkin dia tak cukup wang nk beli signal...ehemm

2/18/2014 01:26:00 pm

diorang selalu buat macam jalan raya tu diorang yang punya..geram

2/18/2014 10:26:00 pm

@Mime MF
mungkin kereta mahal mmg mcm tu kot. dah mahal2 beli kereta, signal tu tak penting so takyah la beli. haha

2/18/2014 10:27:00 pm

@puteri kasih
tau takpe sis. kesian kete kecik ni. huhu

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...