27/02/2014

Spontaneous Thursday : Rezeki

Seorang hamba Allah pernah berkata, 
siapa yang lupa akan soal pekerjaannya selepas waktu bekerja,
nescaya orang itu tidak akan berjaya sepanjang hidupnya.

Mungkin dia terlupa, 
Betapa kerdilnya manusia,
 untuk mempersoalkan rezeki yang Allah kurnia.

Punya kuasa, 
Punya harta dunia,
Mampu lakukan apa sahaja.

Hubungan sesama insan, 
Hubungan kekeluargaan, 
Hubungan dengan Yang Menciptakan,
Itu juga harta kekayaan.

Jangan kita persoalkan,
Disebalik semua keburukan, 
Pasti ada kebaikan,
Usah terus menyimpulkan keadaan. 
Itu semuanya kuasa Tuhan. 

ehsan Pakcik Google

28 comments

2/27/2014 09:09:00 am

salam cik aisya =)

Alhamdulillah..nice entri.. ^_^
bukn je solt selepas bkerja tp mse dlm bkerja pon, bila da msuk wktu solat dtunaikan dahulu..baru pekerjaan mjadi lebh berkat =)

2/27/2014 09:46:00 am

rezeki kita Allah dah tentukan tapi still kena berusaha...rezeki tak jatuh dr langit :)

2/27/2014 09:51:00 am

Rezeki itu datangnya dari Allah SWT..

2/27/2014 10:18:00 am

dulu ada org pernah ckp..kerja takkan pernah habis..so tinggalkan semua beban kerja di tempat kerja..di rumah, luangkan masa dgn org yg kita syg..sbb itu harta plg berharga..setuju sgt dn entry ni..^^

2/27/2014 11:11:00 am

sesungguhnya rezeki semua tu Allah yang tentukan

2/27/2014 12:46:00 pm

sentiasa bersyukur dengan rezeki kurniaan Allah.. :D

2/27/2014 03:29:00 pm

terima kasih peringatannya.. Rezeki Allah kita tak dapat jangka..

2/27/2014 04:31:00 pm

bersyukurlah kepadaNya kerana Dia menurunkan rezeki pada setiap hamba2Nya..Alhamdulillah .

2/27/2014 07:35:00 pm

setuju sangat tu.. :)

2/27/2014 10:15:00 pm

@Cik Yaya
betul2. :)

2/27/2014 10:16:00 pm

@Sally Samsaiman
betul tu.. semua benda harus ada usahanya sendiri. kan?

2/27/2014 10:17:00 pm

@LiLy @ MaMaQiStInA
betul tu kak. :)

2/27/2014 10:18:00 pm

@Mime MF
betul tu. harta bukannya kebendaan semata2. bukan yg hanya mendatangkan duit semata2. tp harta akhirat? keluarga kita? :)

2/27/2014 10:18:00 pm

@azizah :)
betul :)

2/27/2014 10:19:00 pm

@Mizz Aiza (Dunia Kecil)
yup. alhamdulillah. :)

2/27/2014 10:24:00 pm

setiap apa jua rezeki datang dariNYA..yang penting kita bersyukur dengan apa yang kita ada :)

2/27/2014 10:24:00 pm

@Aku Penghibur
betul tu. :)

2/27/2014 10:24:00 pm

@♥ Nana BamBam ♥
betul2. alhamdulillah

2/27/2014 10:25:00 pm

@Chic Na
:)

2/28/2014 12:09:00 am

ALHAMDULILLAH rezeki dari dia. :')

#hehe hana cuti tak tetap. boleh je kalau nak ajak jumpa. hik2 mesti best bila jumpa ramai2 rakan2 blogger yang awesome nie :)

2/28/2014 12:35:00 am

tu yang qila nak berhenti tu.
no time for my family hehehehehe xD <3 and rindu nak sujud dkt allah.
Mlm je penat over. Tak sempat nak solat extra sunat hm.
Thanks kak aisya <33

2/28/2014 01:48:00 am

terkesan betul nasihat ni . tx akak :)

2/28/2014 10:00:00 pm

Btul....setiap yg kita nmpk buruk tu pasti ad kebaikan dan mnfaatnya.Alah xjdkn sesuatu itu sia2x...

2/28/2014 10:57:00 pm

@puteri kasih
betul sgt tu sis. :)

2/28/2014 10:58:00 pm

@asha hana
alhamdulillah. :)

2/28/2014 10:58:00 pm

@Akeyla Azmi
hahaha. comel lah qila ni. hehe
same2. :D

2/28/2014 10:59:00 pm

@Super Girl
sama2 mengingatkan antara satu sama lain. :)

2/28/2014 10:59:00 pm

@ayut
betul tu. :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...