30/03/2012

Bonsai, Rumah dan Seni?


Tau apa itu bonsai? Kalau tak tau tu boleh la klik SINI untuk keterangan lanjut ye. Chipmunk sebenarnya memang suka bonsai. Tak tau kenapa. Bagi Chipmunk bonsai tu sangat unik dan setiap pohon tu ada seninya yang tersendiri. Tapi hanya mampu tengok je la, kalau nak memiliki tu memang tak mampu la ye. 
 
Tapi lain pulak bagi seorang artist Jepun ni, Takanori Aiba. Pohon bonsai yang memang sedia cantik, beliau cantik kan lagi dengan hasil tangan beliau. Nak tau apa yang Chipmunk maksudkan? Tengok gambar-gambar dibawah.











Entah berapa lama masa yang beliau gunakan untuk siapkan satu ni kan? Boleh pulak terfikir nak buat rumah pokok mini daripada bonsai.


27 comments

3/30/2012 07:10:00 am

woa :O bila dh kreatif mcm2 kita boleh buat.. hehe :D

3/30/2012 11:31:00 am

semua cantik2 la.. kecuali no 3 tu tak macam bonsai. hehe.. suka yg ada daun sikit2 tu. Kreatif sungguh org yg buat nie kan..

3/30/2012 01:11:00 pm

wahhh kreatifnyer! :D
kak.conan takde kah ? hehehe

3/30/2012 01:13:00 pm

wah uniknya..tpkan kalau lah kan benda2 nih btl2 ada mungkin x duduk kut sbb gayat...tinggi tuh..ngeri..

3/30/2012 02:02:00 pm

Bonsai memang sangat unik..harganya juge boleh tahan 'unik'nye... kalau pandai buat sendiri untung... :00

3/30/2012 03:03:00 pm

kretipnya beliau!

3/30/2012 04:19:00 pm

uniknya...pastinya memerlukan masa yang agak lama untuk siapkan

3/30/2012 06:46:00 pm

wahhhh ! cmane buat ntah an . cool gyle

http://supergirlshortstory.blogspot.com/

3/30/2012 07:33:00 pm

wah kreatifnya beliau..kat rumah tak ada bonsai pun huhu

3/30/2012 07:59:00 pm

fuhh hebat tul.rasa nak semua tuh jadi koleksi..hihihi

3/30/2012 10:32:00 pm

woooo

3/30/2012 10:32:00 pm

waaaaaaa

3/30/2012 10:52:00 pm

Wah wah wah.... cantiknya bonsai-bonsai ini....
Nice post..., saya sangat suka melihat gambar gambar ini

3/31/2012 12:55:00 pm

kreatifnya pereka bonsai ni :)

4/02/2012 01:04:00 am

@Haruno Hana 하나

tau xpe.. :)

4/02/2012 01:06:00 am

@Aida Omar

same la.. yg xde daun tu nmpk mcm plain je kan?

4/02/2012 01:07:00 am

@Detective Fiqa

tnggu DF buat la.. hehe..

4/02/2012 01:08:00 am

@Izyan Yan Cinnamon

tp mesti best jugak kan.. hehe

4/02/2012 01:09:00 am

@C'Jai

tau xpe.. mampu tgk je la kan? huhu

4/02/2012 01:10:00 am

@anNaqia

kan kan kan? jeles!

4/02/2012 01:11:00 am

@puteri kasih

tau xpe.. ntah mcm mne la die buat kan sis.. huhu

4/02/2012 01:12:00 am

@-SUPERGIRL-

org tu je yg mmpu buat ni.. huhu

4/02/2012 01:16:00 am

@sis92

kt rumah ade 3.. tu pun yg bese2 je.. org bg kalau xsilap.. kalau beli sendiri mmg x la jwbnye.. huhu

4/02/2012 01:18:00 am

@MaYa MustWany

agaknya kalau semua tu mau terkeluar bijik mata tengok harga.. haha!

4/02/2012 01:19:00 am

@cik wanie Lovela (CWL)

haha! speechless?

4/02/2012 01:20:00 am

@Miss Purple Ungu

tau xpe.. =)

4/05/2012 01:51:00 am

@Harun Ar

terima kasih.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...