23/10/2013

Jual Beli Anak Kucing

Entri ini untuk menjawab soalan yang Iolls dapat dalam entri INI. Soalan cepumas dari Blogger Fais. Tak adalah cepumas sangat pun sebenarnya. Saja nak bagi additive sikit, nak sedapkan ayat. Kononnya boleh dimakan lah kan. 


Actually, tak tau pun Cik TengTeng dan Abang E'el ni kucing breed apa. Mix persian mungkin lah kot. Entah lah. Cik TengTeng dan Abang E'el memang kami bela sejak umur baru beberapa bulan lagi. Itupun beli dekat saudara. Cik TengTeng kami beli dua tahun lepas lebih kurang RM250 manakala Abang E'el pulak setahun yang lepas dalam RM300 lebih kurang.  

Rasanya time ni baru sebulan kot bela Cik TengTeng.

Kalau nak tanya harga dekat kedai tu tak tau lah. Mungkin ada blogger yang berpengalaman membeli kucing peliharaan di kedai boleh lah share-share, berapa modal uolls keluarkan nak beli anak kucing macam ni?

Baru beberapa minggu di rumah Iolls

Kebetulan kawan I, Blogger Noura Qifays baru je beli anak kucing dalam sebulan yang lepas kot. Anak kucing Parsi yang sangat comel! Katanya beli di mudah.my je anak kucing tersebut. Tak sure pulak berapa ratus. Nak tau boleh lah tanya dia terus di SINI. Ataupun boleh tengok-tengok kat mudah.my je terus. 


Soalan dari Blogger June Mohd tentang berat Cik TengTeng. Anggaran secara kasar, sampai jugak kot 5 kg. Mungkin lebih sikit. Sebab tu kalau mandikan Cik TengTeng, macam angkat dumbbell 5 kg je rasa. 

p/s : tengok-tengok balik gambar kucing dua ekor ni masa kecik. Comelnya lah. Sekarang masing-masing dah berat. 

24 comments

10/23/2013 08:52:00 pm

Tepuk dada tnya selera.
Kdg2 ada jugak org jual harga nelampau.
Tp kalau mampu beli n mampu jaga no hal punya.

10/23/2013 08:53:00 pm

masa kecil dulu kurus je.. sekarang dah obesiti.. tapi tetap comel..

10/23/2013 09:34:00 pm

comelnya cik teng!

10/23/2013 09:35:00 pm

anak kucing baka mcm nie memang mahal. hana pernah tengok. ada yang cecah ribu2. hmm

10/23/2013 09:41:00 pm

kucen2 yg dibeli ke..patut la cantik2..kat rumah ayie ada yg kucen asalnya datang kat rumah..kesian bagi mkn..lama2 terus tinggal dlm rumah..sampai beranak-pinak..hehe

10/23/2013 10:42:00 pm

biasa kucing2 bulu lebat camni mahal kan..

10/24/2013 12:53:00 am

ayo..comelnya. geram rasa nak pelok golek kucing tu. haha

10/24/2013 06:16:00 am

he3..terima kasih sbb jawab soalan sy tu =) woww mhal jgak eh..tu dgn sdara..kalau kt kedai n mudah..lg mhal la kot..tgok jgak kt mudah.my tu..bleh than la hrganya

10/24/2013 08:41:00 am

Masa kecil comel..sekarang ni pun comel jugak..kalau lah ada seekor macam ni kat rumah abislah qis keja kan...comel sangat.. :)

10/24/2013 08:53:00 am

yaya pon xtau psl jual beli kucing ni..kucing yg ade kt uma pon kucing jalanan..dari kecik dia kami jmpe blakng uma..terus smpai sekrng dia dok kat uma..huhu

10/24/2013 02:22:00 pm

tak tau plak harga kucing..sebab tak pernah beli tapi rasanya beratus jugalah

10/24/2013 03:24:00 pm

wahh..fais berminat nak beli la tu dari aisya huhu :)

10/25/2013 11:56:00 pm

@Shark Kay

mungkin complete dgn vaccination siap neuter bagai kot.. tu yg boleh jadi mahal tu.. lagi2 kalau kucing import. huhu. jenis yg high maintenance begitu..

10/25/2013 11:56:00 pm

@Mizz Aiza (Dunia Kecil)

tu lah kak.. tengok gambar masa kecik, comel2 nye lah.. hehe

10/25/2013 11:56:00 pm

@MG schmidt

tengok tuan.. haha!

10/25/2013 11:57:00 pm

@asha hana

ni kucing biasa je rasanya.. maknya kucing biasa tapi bulu panjang, kacuk dgn kucing mahal.. saudara beli ribu2 jugak kucing jantan dia tu.. hehe

10/25/2013 11:58:00 pm

@Ayie Abas

yg mcm tu ada jugak.. hehe.. tapi duduk luar rumah lah. siap satu kotak utk rumah.. hehe

10/25/2013 11:58:00 pm

@azizah :)

ratus2 jugak.. huhu

10/25/2013 11:58:00 pm

@Marou Apple Hijau

sila2.. hehe

10/25/2013 11:59:00 pm

@Fais-SKA

kena pandai cari jugak kot.. huhu

10/25/2013 11:59:00 pm

@LiLy @ MaMaQiStInA

kucing yg mcm ni lain sikit dr kucing yg biasa tu kak.. peel dia lain mcm sikit. hehe

10/26/2013 12:00:00 am

@Cik Yaya

kitorg ambik kucing kt sekolah bapa mengajar je selalunya.. skrg ada dua ekor kucing biasa, kucing rumah pulak dua ekor. hehe

10/26/2013 12:00:00 am

@puteri kasih

sy pun dgr ratus2 jugak sis.. huhu

10/26/2013 12:01:00 am

@Cik Itah@RRP

sygnya sy takde anak kucing.. yg besar lg gemok ada lah. hehe. tapi not for sale.. hehe

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...