21/11/2013

Spontaneous Thursday : 50 sen

Ehsan Pakcik Google

Ada orang suka hulur 50 sen.
Terima seadanya. 
Menunjuk?
Membantu?
Mengingatkan?
Itulah, 
Balik semula ke pangkal jalan.
Positif!

Senang.
Yang menghulur harus ikhlas,
yang menerima perlu positif.

p/s : 50 sen bukan sekadar duit yang bernilai 50 sen.

28 comments

11/21/2013 09:16:00 am

masih belum dapat tangkap...mencuba...sally cuma dapat relate...anggap 50sen tu RM50..huhu

11/21/2013 09:40:00 am

Salam pagi, woohhh 50 sen itu penting dlm hidup aku, sbb balik kerja aku naik bas, so klw xde 50 sen aku akan gelabah, hahaha masuk RM 2 kang rugi lagi 50 sen aku :p..tambang Rm 1.50..
apa pun aku setuju dgn 'yang menghulur harus ikhlas, dan yg menerima perlu positif'..
;)

11/21/2013 11:21:00 am

saya suka 50 sen :D

11/21/2013 12:41:00 pm

50 sen pun ada nilaii

11/21/2013 04:04:00 pm

saiz lima puluh sen sekarang lebih kecil dari saiz yang sebelum ni tapi nilainya tetap sama...eh macam keluar topik je..hehe

11/21/2013 05:28:00 pm

ikhlas kerana Allah...

11/21/2013 06:49:00 pm

simpan lama-lama pun jadi banyak pe.. cuma ye lah. sbb nilai dia kecik ramai org buat tak ksh je

11/21/2013 06:50:00 pm

apa pun yang dilakukan dalam hidup ni biarlah ikhlas ye tak?

11/21/2013 07:23:00 pm

bena eh
x kira nilainya berapa mun rs ikhlas berik
mun rs kelak ngungkit iboh berik
ikhlas keranaNya
isi tabung nuffnang sitok-inti

11/21/2013 07:44:00 pm

setuju. yg penting ikhlas. :)

11/21/2013 11:52:00 pm

betul tu..

11/22/2013 02:24:00 am

50 sen yang ada nilainya..

11/22/2013 09:01:00 am

tangan yang memberi lebih baik daripada tangan yang menerima, ehh tetiba huhu
*salam jumaat :)

11/22/2013 10:29:00 pm

@Sally Samsaiman

50 sen can be anything. hehe. relate lah dengan apa2pun. :)

11/22/2013 10:30:00 pm

@Lynn Damya

nak pergi basuh baju kt hostel pun memerlukan 50 sen yg berharga.. huhu

11/22/2013 10:30:00 pm

@Mazni Munawar

sama. hehe

11/22/2013 10:30:00 pm

@Montana

walau 1 sen sekalipun tetap ada nilai jugak kan? :)

11/22/2013 10:31:00 pm

@puteri kasih

sy lagi suka yg lama..
takpe, layankan aje. hehehe

11/22/2013 10:31:00 pm

@Normi Nieza

agree! :)

11/22/2013 10:32:00 pm

@Liza Licha

betul2. pandang sebelah mata je.. huhu. lain lah kalau rm50.. huhu

11/22/2013 10:32:00 pm

@Farah Waheda Wahid

betul3. hehe

11/22/2013 10:33:00 pm

@Yumida Huda

bena kata ktk ya.. lain lah mun kita madah kita minjam..

11/22/2013 10:33:00 pm

@asha hana

betul. :)

11/22/2013 10:33:00 pm

@azizah :)

:)

11/22/2013 10:34:00 pm

@Mizz Aiza (Dunia Kecil)

1 sen pun tetap ada nilainya juga kak aiza.. kumpul byk2 jadi nilainya pun meninggi jugak.. kan? hhe

11/22/2013 10:34:00 pm

@Affy Afiqah

betul. :)

11/23/2013 05:50:00 pm

lgi tgi nilai 50 sen tu....

11/24/2013 12:54:00 am

@Cik Yaya

:)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...