28/11/2013

Spontaneous Thursday : Jangan Lupa

(credit : John O'neill)

Dimanjakan.
Menyelesaikan masalah tanpa perlu memerah keringat minda.
Nah, semua dah tersedia.
Gunakan saja.

Takkan kenal erti penat.
Mengusung bagasi berat,
setengah dari berat sendiri.
Melompat dari satu hentian ke hentian yang lain.
Dan akhirnya tiba di hentian burung besi.
Tanpa ada yang menemani.
Pulang ke tempat yang menanti. 

Kaki roda hanya perlu digerakkan.
Tanpa perlu mengeluarkan satu helai pun kertas berharga.
Baru dan cantik.
Sedangkan yang itu buruk dan uzur.
Hasil simpanan sendiri. 

Jangan sampai lupa definisi usaha. 
Jangan sampai lupa mana asalnya. 

p/s : Autopublish

30 comments

11/28/2013 10:10:00 am

salam...

hi cik aisya....... ^_^

*xtau nak komen pe bkenaan entri ni..heee ;p*

11/28/2013 01:52:00 pm

puisi terbaik ! dah boleh jadi penulis puisi ni ;)

11/28/2013 01:58:00 pm

dah boleh masuk pertandingan dah . :P

11/28/2013 01:59:00 pm

kadang-kadang tu penat jgk.. huhu..
tapi kena kuatkan semangat :)

11/28/2013 02:07:00 pm

wah..mendalam maksud tu..:)

11/28/2013 02:44:00 pm

:)

11/28/2013 03:07:00 pm

akak singgah hari ni..;)

11/28/2013 03:47:00 pm

Sangat tertarik dengan dua baris terakhir.

Jangan sampai lupa definisi usaha.
Jangan sampai lupa mana asalnya.

Sangat bermakna. :)

11/28/2013 03:55:00 pm

maksud entri ini sangat mendalam

11/28/2013 04:42:00 pm

cantik gambar burung tu... :)

11/28/2013 06:05:00 pm

bagus puisi ini..

11/28/2013 11:29:00 pm

kadangkala tak best juga bila semua dah tersedia..tak ada nikmat untuk berusaha

11/28/2013 11:39:00 pm

sangat mendalam maksudnya..

11/29/2013 07:29:00 am

sedap baca. sangat mendalam maksudnya. :)

12/01/2013 03:45:00 pm

Hentian burung besi?? Kna phami btul2x ni.. mndlm mkna ye kot..kan???

12/13/2013 08:39:00 pm

@Cik Yaya

haha. kenapakah?

12/13/2013 08:40:00 pm

@Affy Afiqah

tak pandai lah berpuisi. melontarkan kata pandai lah. hehe

12/13/2013 08:40:00 pm

@syuk shusuke

tak layak pun masuk pertandingan syuk oi. haha

12/13/2013 08:41:00 pm

@Liza Licha

penat apa jugak tu? :)

12/13/2013 08:41:00 pm

@Mime MF

dlm brape meter agak2? :P

12/13/2013 08:41:00 pm

@Cik Mun

:)

12/13/2013 08:45:00 pm

@wanariahamiza

cuma menzahirkan pandangan mata dan minda melalui perkataan tapi kalau bab2 berpuisi ni wan lebih hebat. :)

12/13/2013 08:46:00 pm

@Aku Penghibur

mudahan tak sukar utk dihadamkan. :)

12/13/2013 08:47:00 pm

@fatin wawa

credit utk photographer gmbr tu. :)

12/13/2013 08:47:00 pm

@Mia Liana

terima kasih kak mia. :)

12/13/2013 08:48:00 pm

@puteri kasih

betul tu sis.. hmmm

12/13/2013 08:49:00 pm

@Mizz Aiza (Dunia Kecil)

tak cukup dlm kot kak. takat dalam longkang depan rumah tu je kot. hehe.

12/13/2013 08:49:00 pm

@asha hana

terima kasih.. :D

12/13/2013 08:50:00 pm

@ayut

dlm erti kata lain, airport. haha!

10/25/2014 12:08:00 pm

rasanya kita faham apakah yg cuba disampaikan... heheh. harapnya sampailah maksud tu sebab rasa diri sendiri pun pernah kena... heheh

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...