14/01/2014

Rojak Tauhu

Bila sebut tentang tauhu, teringat pekerja warga Indonesia di kebun pakcik yang digelar Tauhu manakala yang seorang lagi digelar Taugeh. Kenapa mereka digelar Tauhu dan Taugeh itu I tak tau. Nama sebenar mereka pun tidak diketahui sebab semua orang asyik panggil Tauhu dan Taugeh je. Mungkin sebab nama betul susah sangat nak ingat kot. Jadi nak senang, orang kampung panggil Tauhu dan Taugeh je. Kan simple. 

Anyway, I bukan nak story-story pasal Tauhu seorang manusia tetapi tauhu sejenis makanan. Paling tepat rojak tauhu. Yes, rojak tauhu.


Bapa beli dua bungkus. Tak sure pulak beli kat mana. Lepas habis tengok Ariana Rose semalam tengok-tengok dah ada atas meja makan. Bila masa rojak tauhu ni muncul pun I tak sedar. Punyalah khusyuk tengok drama kan. Beli dua bungkus, satu bungkus I makan seorang. Sedap!


Ini sebab pakcik ni alergik tauhu. Bukan alergik betul tapi alergik yang sendiri buat. Susu, tauhu, tau fu fa dan yang sewaktu dengannya semua dia tak makan. Tapi soya dan susu coklat bukan main lagi. Tak kisah lah, bagus jugak. Boleh I bolot semua. Sedap-sedap pulak tu. 

p/s : Kejap lagi mesti pakcik tu marah I sebab mengumpat dia secara terang-terangan. Alamak, larikkkkk.

52 comments

1/14/2014 08:17:00 pm

nampak sedap rojak tauhu tu.. kuih dia macam kuah rojak pasembor ke aisya?

1/14/2014 08:19:00 pm

Nyaman eh ;D

1/14/2014 08:39:00 pm

Salam.

Eh eh..kita tak pernah jumpa pun kat sini aisya..ke kita sorg je tak pernah jumpa.. T__T

1/14/2014 08:58:00 pm

tak pernah makan lagi.
Kuahnya kuah rojak ek? Tauhu goreng ek?

1/14/2014 09:03:00 pm

ahahahaha....mcm ika, ika suka makan rojak buah or rojak mee...tu dua je...tapi jarang juga laa, sebab ika memilih sikit kalau makan rojak..nak yang sedap je..hewhew

1/14/2014 10:04:00 pm

tauhu klau digoreng garing pun dh cukup sedap.. :)

1/14/2014 10:17:00 pm

Salam maulidul Rasul Aisya..
akak pon suka makan apa juga jenis masakkan yg berasaskan tauhu ni aisya..:)
haha cepat aisya mai lari rumah akak..pokcik tu dah mengamuk aisya mengumpat dia hehe :D

1/14/2014 10:20:00 pm

rojak tauhu x sama ke dgn tauhu bakar?

1/14/2014 10:24:00 pm

sedap kan rojak tauhu.. boleh pulak alergik dibuat2 eh.. hehe..

1/14/2014 10:29:00 pm

dapppnyerrr! :Q

1/14/2014 10:41:00 pm

@Mizz Aiza (Dunia Kecil)
tak tau lah kak aiza. tak pernah try pasembor. hehe

1/14/2014 10:42:00 pm

@Sally Yatiey
hehe.. kmk dirik mpun terliur eh. hahaha!

1/14/2014 10:42:00 pm

@Tinta Lana
tak sure lah.
mungkin kat sana lain sikit kot. mungkin ada tambah bahan2 lain ke, ape2 ke.. ntah lah.. huhu

1/14/2014 10:43:00 pm

@sha my heart
mcm kuah rojak. entah lah sis.. mak cakap rojak tauhu..

1/14/2014 10:44:00 pm

@Affy Afiqah
rojak buah sy suka.. rojak mee tu kureng sikit.. hehe..

1/14/2014 10:44:00 pm

@Sya Mimie
alahai sedapnya. hehe

1/14/2014 10:45:00 pm

@Roha
samalah kak.. hehe.. cuma kalau air soya tu je sy kurang sikit..

hahaha.. lepas tu kita bantai tauhu sama2. ;D

1/14/2014 10:45:00 pm

@Fizi Zaidi
mungkin lah kot. hehe. dah mak panggil rojak tauhu. sy pun rojak tauhu la jugak. :D

1/14/2014 10:46:00 pm

@Chic Na
dia kata alergik tapi sebenarnya tak kena dgn tekak dia je. haha

1/14/2014 10:46:00 pm

@Iris Jasmine
nyamaannnnnn. hehe

1/14/2014 10:53:00 pm

Nyaman rupanyaa. Tapi kmk sik brapa suka tauhu. Sama kedak pak cik ya. Haha

1/14/2014 10:58:00 pm

@Trish Natasha
haha.. geng la kita duak. kmk suka, cuma sikpat mkn byk gilak. rasa cepat muak. hehe

1/14/2014 11:24:00 pm

amboi nampak sedap!...hehhe... same gak layan ariana rose...hihi kejap2 kalau boring hehe

1/14/2014 11:58:00 pm

cik akak tauhu...memang telan nie cik..hahaha...sedap eh....

1/15/2014 12:06:00 am

rojak biasa2 layan. rojak tauhu belum cuba lagi. tak berapa gemar kpd tauhu ni..

salam perkenalan aisya =)

1/15/2014 12:18:00 am

Minggu ni dekat duopuluhompek kali masak masakan yang ada berkaitan tauhu . bla bla bla ~ hehehehe

1/15/2014 07:59:00 am

Alahai....

Terlecurlah pulak tengok rojak tahu ni pagi-pagi. Dah lama tak makan....

Assalamualaikum..

1/15/2014 08:08:00 am

Ahahahah betul!!!
Sedap gila hikhikhik xD

1/15/2014 09:40:00 am

aku pun jenis yg x mkn sgt tauhu.

1/15/2014 10:40:00 am

sedap rojak tauhu..

1/15/2014 12:10:00 pm

Tauhu bakar sedap. Letak pula sotong. Lama tak makan rojak tauhu.

ZH Blogger

1/15/2014 02:19:00 pm

zizie pun alergik tauhu yang dibuat sendiri.. hehehe. kalau tauhu subat, satu cukup. kalau x, ngalahkan orang preggy. muntah2. hehehe. ngada kan? :D

1/15/2014 03:29:00 pm

mcm sedap je. haha hana tauhu nie kurang cket. makan pown tauhu bakar, goreng then cicah sos. haa yg tu boleh la makan. kalau lembik2 nie mmg hana tak makan. haha :D

1/15/2014 05:02:00 pm

Nyaman eh

1/15/2014 10:33:00 pm

@Shiqin Sunshine
hehehe, mmg sedap

1/15/2014 10:33:00 pm

@Nao Mei
nang nyaman eh. hehe

1/15/2014 10:34:00 pm

@Gee Lion
sy pulak suka. cuma takleh banyak, cepat muak. huhu

1/15/2014 10:34:00 pm

@cik kiera
haha.. nak sikit! :P

1/15/2014 10:34:00 pm

@mak ieteng
wslm.
lepas ni boleh lah carik. hehe

1/15/2014 10:35:00 pm

@Akeyla Azmi
hehe.. yummy2

1/15/2014 10:35:00 pm

@aswadz
haha.. boleh lah geng dengan pakcik tu. ehehe

1/15/2014 10:35:00 pm

@munera sulaiman
mmg sedapp. hehe

1/15/2014 10:36:00 pm

@Ahmad Zaki
sotong.. uwaaa. sedapnyaaa

1/15/2014 10:36:00 pm

@Nurul Farahizzati
hahaha.. samalah dgn boyfriend sy tu. takleh masuk katanya.

1/15/2014 10:36:00 pm

@asha hana
sedapnye.
sedapnye.
hehe

1/15/2014 10:37:00 pm

@Isabel Diaz
kannn. hehe

1/16/2014 12:13:00 pm

nmpk sedap tu..tetiba teringat rojak buah:P

1/17/2014 12:12:00 am

@Mime MF
rojak pun. sedapnya lah. huhu

1/17/2014 01:01:00 pm

fuh sedp plak tgok rojak taauhu tu..yaya dah la suke tauhu..tauhu baik utk khtan..err tapi baik kalau xde buh kuah la..huuu ;p

1/17/2014 10:39:00 pm

@Cik Yaya
sy suka jugak cuma takleh makan byk sgt. cepat muak. hehe

1/17/2014 10:39:00 pm

@Cik Yaya
sy suka jugak cuma takleh makan byk sgt. cepat muak. hehe

1/19/2014 03:17:00 pm

Rojak tahu ni mmg xde campur len ea?mknan ni ad kat semenanjung tak aisya?

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...