09/01/2014

Spontaneous Thursday : Saya Lebih Tahu

Bercakap seolah-olah kamu mengenali.
Bersembang seolah-oleh kamu mengetahui.
akan seseorang dan sesuatu yang kamu sendiri tidak pasti.
Tutup mulut dan cuma perhati.

Tak kenal? Sila senyap.
Tak perlu banyak cakap.

Saya tahu,
Apa yang kamu tidak tahu. 

Diam,
dan pendam.
Dari memburukkan.
Biarpun dia hanya sekadar rakan. 

 Ehsan pakcik Google

p/s : I nak promote blog uolls ni. Senang je, cuma perlu isikan tempat kosong dalam entri INI. Hiks

28 comments

1/09/2014 08:51:00 pm

Betol2 :)

1/09/2014 09:10:00 pm

hanya mampu mendengar dan melihat sahaja..

1/09/2014 09:11:00 pm

aisey , mendalam je bunyiknya !!

1/09/2014 09:43:00 pm

@Sally Yatiey
:)

1/09/2014 09:43:00 pm

@Mizz Aiza (Dunia Kecil)
yup. kita tengok saja lah kak. senyap2 sudah. jangan tambah perencah pulak. :)

1/09/2014 09:44:00 pm

@Elvy Nellysha
sedalam mana kah itu? hikhik

1/09/2014 10:03:00 pm

wink2 hai saya singgah bw :)

1/09/2014 10:37:00 pm

hmmm :)))

1/09/2014 11:13:00 pm

@Dzureen Darwis
terima kasih dzureen :)

1/09/2014 11:14:00 pm

@Akeyla Azmi
knpe2? :P

1/10/2014 04:35:00 am

Agree

1/10/2014 07:47:00 am

assalamualaikum...

klu x tau nk cakap apa lebih baik diam kn..x der sesiapa yg terasa klu kita tersalah cakap ke nanti...

1/10/2014 08:01:00 am

setuju dengan aisya, daripada kita mengguris perasaan sesiapa baik kita diam, berkata2 laa apabila kita yakin ianya benar :)

1/10/2014 09:13:00 am

Diam tanpa bicara..

1/10/2014 02:08:00 pm

kalau tak tau baik senyap je kan, kalau tersalah kata tak pasal-pasal menambah dosa

1/10/2014 04:02:00 pm

ok hana diam. haha

1/10/2014 10:28:00 pm

tak faham ni.. maksud tersirat.. :)

1/10/2014 10:53:00 pm

bagus entry ni, saling ingt mngingatkan...

1/10/2014 10:58:00 pm

@Chic Na
Senang cerita org yg kita tak kenal cakap benda2 buruk tentang kawan kita. Mereka tak kenal pun org yg mereka buruk2 kan tu. Biarpun kawan2 mcm tu je, tetap terasa juga bila kawan kita diburukkan mcm tu. huhu

1/10/2014 10:59:00 pm

@Sya Nadia
peringatan utk diri sy sendiri jugak :)

1/10/2014 10:59:00 pm

@asha hana
kenapa pulak?? hehe

1/10/2014 11:00:00 pm

@puteri kasih
kan.. lebih2 lagi kalau kita melihat dan mendengar org lain buruk2 kan kawan kita yg mereka sendiri tak kenal. Kenal hanya pada nama cuma.. huhu

1/10/2014 11:01:00 pm

@Azhafizah Md Nor
dan mata cuma perhati. hehe. cuma jgan join sekaki. :D

1/10/2014 11:01:00 pm

@Affy Afiqah
Betul tu. Huhu

1/10/2014 11:02:00 pm

@Ayie Abas
betul2. :D

1/10/2014 11:02:00 pm

@Isabel Diaz
:)

1/11/2014 09:15:00 pm

diam lebih baik dari salah cakap..

1/11/2014 10:45:00 pm

@azizah :)
betul. huhu

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...